Powiatowy Zespół Kształcenia Specjalnego w Wejherowie

Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Rumi


Zasady przyjęć uczniów

Oferta edukacyjna

Prezentacja klas i grup

Kontakt

ostatnie dni lata-malowanie świata


Niecodzienna codzienność - z życia grup i klas -
Szymek - nauczanie indywidualne
rok szkolny 2015/16

SZYMEK - indywidualne zajęcia rewalidacyjno -wychowawcze
Codzienność „domowego przedszkolaka”, to zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju poprzez kształtowanie umiejętności społecznych, samoobsługowych, zabawy konstrukcyjne.
Nieodłączną częścią oddziaływań jest edukacja zabawowa przez żywe słowo, muzykę, zajęcia plastyczne oraz oparte o zjawiska przyrodnicze.
Równie ważnym elementem pracy nad rozwojem poznawczym jest osadzenie jej w ruchu i doznaniach polisensorycznych za pomocą (wzroku, słuchu, dotyku, czucia, równowagi).
Dzięki celowej stymulacji ( ważnej w warunkach domowych),umożliwiającej poznawanie przez patrzenie, słuchanie, dotykanie, wąchanie i smakowanie – pozwalamy dziecku tworzyć globalny, wielozmysłowy obrazu danego pojęcia.

W pracy indywidualnej z Szymkiem, stymulacja wielozmysłowa, wpleciona w szereg zajęć o charakterze edukacyjnym, pozwoliła na wprowadzenie ćwiczeń z zakresu regulacji napięcia mięśniowego, czucia powierzchniowego i głębokiego. Okazała się pomocna w trakcie zajęć nad kształtowaniem świadomości schematu ciała, rozpoznawania, manipulowania przedmiotami z jednoczesnym kierowaniem na nie wzroku. Pozwoliła nawiązywać kontakt, budować system komunikacji, poznawać preferencje, uczyć się nowych, często zaskakujących, budzących zarówno lęk i niepokój, jak również radość – faktur, zjawisk, głosów, zapachów.
Kolorowe kredki...

Po raz pierwszy Pani Marlena dała mi grube kolorowe drewienka. Nie pachniały, można było nimi postukać i … nie do wiary!
Jak pani ustawiała moje rączki, mówiła o nich kredki i zaczęliśmy rytmicznie poruszać, na papierze pojawiły się kolorowe kreseczki i kółka!
kliknij!
A to ciekawe ?

Świat może być widziany w różnych odsłonach!
kliknij!
Baloniku nasz malutki...

Baloniku nasz malutki, rośnij duży okrąglutki, jeden, dwa, trzy, cztery, pięć …zielony, różowy, żółty czerwony i piąty fioletowy. Zabawa na całego !
Zawsze jest dobry czas na Dzień Dziecka. Zabawa, zabawa…, a ja ciągle muszę poszukać swoich nowych zabawek.
Czy to bajka, czy nie bajka?

Poznałem Dinusiowe przygody. A do tego musiałem razem z nim robić buzią śmieszne miny, wyciągać wargi, nadymać policzki, postukać ząbkami i pomachać językiem …
Chodź, zaczarować mój świat na żółto i na niebiesko

Kolory, kolory …, ach jak przyjemnie i robi się wesoło. Ale ich utrwalanie do łatwych zadań nie należy.
Pani Marlena, podaje mi na zmianę nowe przedmioty i jeszcze pyta – Szymek , co to jest? .
A potem unosi do góry, na prawo, na lewo, przesuwa przed moimi oczkami i muszę zdążyć popatrzeć, dotknąć załapać, posłuchać, jakie wydają dźwięk. Za każdym razem dowiaduję się czegoś nowego. Jak śmiesznie niektóre rzeczy się nazywają - - … hmmmm , świat dzieci jest mniej skomplikowany.
Foto-album.
kliknij!
Ciepły kisiel i zimna mączka

Zimny krochmal zmieniający swój stan skupienia i ciepły kisiel - wzbogacenie doświadczeń w sferze dotykowej, niwelowanie lęku przed czymś nieznanym.
Pierwsze próby nie należały do łatwych i przyjemnych – pojawiły się grymasy i … trochę łez. Spróbujcie sami !
Dwa kolory i jeszcze coś

Kolor niebieski i czerwony… Hmmmm … zdecydowanie bardziej wolę niebieski. Szczególne moje zainteresowanie wzbudziły mieniące się kwadraciki w ciekawym zimnym worku. Foto-album.
kliknij!
Gdzie się schowało?

„Poszła żabka po wodę” Lubię z P.Maleną śpiewać tę piosenkę, ale najbardziej – interesujące opowiadania, różne odgłosy, ukryte niespodzianki, a potem jeszcze ciekawe zapachy.
Zielono i miętowo